U wilt bewijzen?
De Amsterdamse RAI vergroot zijn uitstraling met een zg. Elicium: een moderne en innovatieve ‘voorkant’. Voor de nieuwe expofoyer bouwt Berenbroek en Buur twee betonnen liftkern trappentorens van ruim 46 meter hoog. De bekisting bestaat uit lagen van 3.90 meter. Berenbroek en Buur leverde de (Framax)bekisting (inclusief MF hangsteiger) en de voorman/uitvoerder die het plaatsen van de bekisting begeleidt.
Twee fly-overs over de A9 kunnen in de toekomst worden verbreed van 2 naar 3 banen. Dat is te danken aan een versterking van 36 deviatoren per flyover: betonnen poeren waardoor voorspanningskabels kwamen te lopen. Aanspannen van de kabels levert een sterke boog op die meer spanning (= meer auto’s) aankan. In de fly-overs was de werkhoogte beperkt: 1.65 meter. De inwendige ruimte: 4 meter breed en 512 meter lang. Binnen zes weken was de eerste weghelft klaar, binnen nog eens zes weken de tweede.
Vaak kun je niet om beton heen als je ondergronds bouwt. Of het nu gaat om een openbare parkeerkelder van honderden vierkante meters of een eigen wijnkelder van enkele tientallen. Of om een historisch grachtenpand dat een nieuw fundament nodig heeft vanwege zijn rottende houten heipalen. Berenbroek en Buur zorgt voor de gewenste kanaalplaatvloeren of breedplaatvloeren, inclusief de passende bekisting.